Je třeba si plnit sny ...

Do nepálu na motorkách jsem chtěl už dlouho, dlouho jsem se na to chystal, ale zatím jsem se k tomu nikdy nedostal. Kdysy v devadesátých letech jsem vzal stopem z Prahy podivně vypadajícího člověka, který byl oblečený v cizokrajném hábitu a táhl různá zavazadla. Cestou do Brna z něho vylezlo, že byl s kamarády, co mají cestovku zkoušet cestu po Indii na Enfieldech a že to bylo krásné.

Zhruba po deseti letech jsem vyděl film z takové cesty nazvaný Himalayo Enfieldmo. To mě opet dostalo a už jsem čekal jen na čas a někoho, kdo by se mnou jel. Až jsem ukecal/nadchnul pro tuto výpravu Šudana, tak jsme se k Rajbasům přihlásili a 26.3.2011 vyrážíme. Je třeba dodat, že na motorce jsem dosud najezdil maximálně 300 km.

Tento blog by měl postupně obsahovat naše zážitky, pokud teda bude síla a síť......



neděle 17. dubna 2011

Nad dopisy ctenaru aneb jak to bylo doopravdy

V tomto prispevku odpovidam na dotazy nasich vernych ctenaru:
- Proc je te Lada porad nejlepsi?
No protoze to tak je. Lada je charakter, ma zkusenosti s jednanim s lidmi ze sve kariery vychovatele v pastaku. Hezky se o nas staral a nutno podotknout, ze nas k tem pochvalnym textum trochu inspiroval.
- Proc je Marika nejhustsi?No protoze ona je vazne husta. Jedine devce vypravy jelo s manzelem Jarem. Oba z Presova. Marika s prehledem podstupovala nastrahy cest na starem motocyklu s nami, vybehla na Poonhill a neslysel jsem si ji stezovat. Marika je vazne husta. Pry by ji to doma nebavilo.
- videli jste tygra?S tygrem se to ma asi takto. Sice probehli vypravou zpravy, ze jedna skupina videla tygra, ale s odstupem casu musim pripustit, ze tyto informace se nezakladaly na pravde a ze tedy tygra nikdo nevidel. Ovsem krokodyla a dloooooooouheho hada jsme videli, to je svata pravda.

Na co se nas nikdo neptal a melo by zaznit.
- co nabozenska tolerance: v pruvodcich se pise, ze Nepal je zeme s uzasnou nabozenskiu toleranci a ze se jednotliva nabozenstvi spise doplnuji atd.... Raj na zemi. Sice tady krestany nepali, ale hinduisti do chramu nikoho nepusti a hotovo. Podle mistnich take hinduiste diskriminuji ostatni socialni skupiny a uvnitr se stale diskriminuji podle kast, byt je jo uz od padesatych let zakazano. Hinduiste jsou v nepalske spolecnosti zastoupeni z 80-ti %. Ve srovnni se Srilankou, kde nas do hinduistickych chramu zvali. Mohli jsme predat brahnamovi nase obetiny (ovoce,kvetiny) a prednest nase prani, je to tu velky rozdil.
- kdo v Nepalu smrdi?
Zda se, ze nejvice turisti, kterym se nechce pod studenou sprchu. Jinak mistnaci diky nabozenstvi, ktere jim veskrze predepisuje "obradne" myti celeho tela minimalne jednou denne nesmrdi. Prestoze nijak extra nevoni, nepouzivaji kosmetiku, tak je videt celi den u jakehokoli zdroje vody ve vesnici nebo kolem, jak se tam panove v hnedych trenyrkach mydli. Vedle se zase mydli devcata a dami v sarich. Takze se smrdicimi nebo spinavymi zebraky jsme se nesetkali. Vsichni se pravidelne myji. Hygienicke standardy jsou prirozene nizsi nez v evrope, ale i kluci mechanici z Dilli rikali, ze v Nepalu je dobra voda a pili kohoutkovou.

Odesláno z HTC

1 komentář: