Je třeba si plnit sny ...

Do nepálu na motorkách jsem chtěl už dlouho, dlouho jsem se na to chystal, ale zatím jsem se k tomu nikdy nedostal. Kdysy v devadesátých letech jsem vzal stopem z Prahy podivně vypadajícího člověka, který byl oblečený v cizokrajném hábitu a táhl různá zavazadla. Cestou do Brna z něho vylezlo, že byl s kamarády, co mají cestovku zkoušet cestu po Indii na Enfieldech a že to bylo krásné.

Zhruba po deseti letech jsem vyděl film z takové cesty nazvaný Himalayo Enfieldmo. To mě opet dostalo a už jsem čekal jen na čas a někoho, kdo by se mnou jel. Až jsem ukecal/nadchnul pro tuto výpravu Šudana, tak jsme se k Rajbasům přihlásili a 26.3.2011 vyrážíme. Je třeba dodat, že na motorce jsem dosud najezdil maximálně 300 km.

Tento blog by měl postupně obsahovat naše zážitky, pokud teda bude síla a síť......



neděle 10. dubna 2011

Pokhara - Gorka 9/4

Hrozna noc. Indove meli v hotelu nejakou party, takze se nedalo spat. Ja zase stravil cast noci na zachode. Puvodne jsme si jako nejvetsi sahibove objednali snidani do postele, ale nejak nam ji porad nenesli, takze to asi nepochopili. Sesli jsme tedy na verandu. Dneska byla uz od rana spatna viditelnost, takze jsme nevideli ani zasnezene vrcholky. Rychle jsme se pobalili a vyrazili smer Gorka.
Cesta vedla ze zacatko sirsim predmestim Pokhary, takze nic slavnyho, ale pak se zacaly zdvihat male kopecky a mezi nimi krasne zelena ryzova policka a lidi na nic. Jel jsem jako das a tak jsme dohnali prvni skupinu s Ladou v cele. Na odpocivadle jsme je nechali na sebou a do Gorky jsme se Sudanem prijeli prvni a ubytovali se v hotelu na skale nad udolim. To bylo poprve, co jsme nekam nedojeli posledni:-) Cesta do Gorky odbocuje z hlavni cesty Pokhara - Katmandu do hor a Gorka je v tisici metrech.
Trochu jsme se zrestaurovali, neco pijedli a na motorkach(!) jsme vyjeli k byvalemu kralovskemu palaci. Mozna bych si to vic uzil, kdybych si misto tereniho vyjezdu vysel tech 1000 schodu, jako ostatni navstevnici. Nicmene kralovsky hrad byl uzasny. Vsechny stavby jsou z cervenych cihel a okna jsou resena krasne vyrezanou mrizi. Vsude je spousta jemne rezbarske prace predstavujici bohy, zvirata a vynatky z Kamasutry. V hradnim arealu je take chram bohyne Kali (nejmocnejsi v Nepalu), kam se dosud nosi zvireci obeti. Je tam po zemi spousta peri a krve. Skoda, ze nebylo moc videt do daleka. Odsud zacalo koncem 18 stol. sjednocovani Nepalu.
Cestou dolu jsme se jeste zastavili u "dolniho palace" velke cervene atriove budovy, ve ktere sidlila kralovska administrativa.
Pak uz jsme jen relaxovali a mistnim rumem oslavili Sudanuv svatek.


Odesláno z HTC

Žádné komentáře:

Okomentovat